گزارش جشن عید غدیر

مراسم ویژه عید غدیر، با حضور بیش از سیصد و پنجاه نفر از ایرانیان علاقه مند در سالن آمفی تئاتر دانشگاه کنکوردیا برگزار شد.

حدود ساعت 7:15 عصر روز شنبه 3 نوامبر ، مراسم با پخش کلیپی از برنامه های کانون طی هشت سال گذشته آغاز گردید. در قسمت اول برنامه دکتر ناهیدی، استاد دانشگاه مونترال و سخنران مراسم، طی سخنان کوتاهی به بیان رابطه برخی آیات قرآن و موضوع امامت علی ابن ابیطالب پرداخت. همچنین در این قسمت، میهمانان شاهد هنرنمایی گروه موسیقی مشتاق بودند که قطعاتی در دستگاه شور و با ساز دف و سه تار اجرا نمود.

سپس مجری برنامه، دکلمه ای زیبا و تأثیر گذار با موضوع واقعه غدیر قرائت کرد.

پس از استراحت کوتاه و پذیرایی شرکت کنندگان با شیرینی و آب میوه، در قسمت دوم مراسم، گروه تئاتر سیمرغ به اجرای برنامه پرداخت و با روایت داستانی از مالک اشتر نخعی بر اساس کتاب "جاذبه و دافعه علی (ع)" ، یکی از خصوصیات بارز امام و شیعیان مکتبش را که عدم سکوت در برابر ظلم و بی عدالتی و دفع ظالمان از یک طرف و چشم پوشی، صبر و مدارا در برابر خطا یا نقص دیگران است، به نمایش گذاشت.

در ادامه گروه موسیقی مشتاق با ترکیبی از نوازندگان تار، دف و گیتار قطعه ای از اشعار مولانا را در آواز اصفهان اجرا نمود که مورد توجه و تشویق حضار قرار گرفت. پس از آن، برندگان مسابقه اینترنتی خطبه غدیر اعلام و جوایزی به رسم یادبود به آنان اهدا شد. 

شعرخوانی چند تن از خردسالان بر روی صحنه و صرف شام نیز پایان بخش این جشن بزرگ بود.

 گزارش تصویری از جشن عید غدیر