مراسم سوگواری ویژه دهه اول محرم و سالگرد شهادت سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) با حضور پر شور دلباختاگان و عاشقان مکتب حسینی برگزار شد.

مراسم هر شب با اقامه نماز جماعت آغاز و با زمزمه زیارت عاشورا ادامه یافت. قرائت گزیده ای از کتاب روایت خون تألیف شهید مرتضی آوینی و پخش کلیپ های صوتی و تصویری مربوط به واقعه کربلا بخش بعدی برنامه هرشب بود. مراسم مذکور همچنین با سخنرانی استاد ارجمند، آقای دکترمحمد فنائی اشکوری استمرار یافته و نوحه سرائی و سینه زنی پایان بخش برنامه هر شب بود.

دکتر فنائی در طی مدت برگزاری مراسم، به تبیین و تعریف عرفان، وجه عرفانی اسلام و رابطه و پیوند معنویت و عقلانیت پرداخت و بر اساس آن ابعاد معنوی قیام امام حسین (ع) ومعرفت اهل بیت (ع) را تشریح نمود. در ابتدای هر جلسه سخنرانی و پیش از طرح مباحث جدید توسط سخنران، حاضرین در جلسه این فرصت را یافتند تا سؤالات مورد نظر خویش را در زمینه موارد طرح شده قبلی و همچنین سایر زمینه های اعتقادی مطرح نمایند.

پخش بخشهای برگزیده از سریال مختارنامه که در آن صحنه هایی از شهادت اعضای خانواده ویاران امام حسین (ع) مانند حضرت مسلم ابن عقیل، حضرت علی اصغر، وهب نصرانی و زهیر بن قین و... به نمایش درآمد، مورد استقبال قرار گرفت. مراسم ویژه ظهر عاشورا نیز به ترتیب مشابه برگزار گردید و پس از آن، جمعی از حاضرین برای زیارت اهل قبور، عازم قبرستان مسلمانان واقع در بلوار دسورس شدند. برنامه ویژه ای نیز با شرکت دختران نوجوان در شام غریبان حسینی به صورت شب خوابی گروهی برگزار شد.

علاوه بر جلسات مرتب شبانه، دو جلسه پرسش و پاسخ با حضور نوجوانان و جوانان در روزهای جمعه هرهفته و همچنین یک برنامه عمومی جهت پرسش آزاد سؤالات اعتقادی در روز یکشنبه 25نوامبر برقرار گردید که حدود 3 ساعت و تا پس از نماز مغرب و عشاء ادامه یافت. برنامه های ویژه محرم امسال سرانجام در روز یکشنبه 25 نوامبر به پایان رسید.

گزارش تصویری از مراسم ماه محرم